
Salewa
8 lipca 1935 roku dyrektor monachijskiej spółdzielni zajmującej się rymarstwem i handlem gobelinami zarejestrował siostrzaną spółkę pod nazwą Salewa.
Po drugiej wojnie światowej przedsiębiorstwo produkowało torby na aparaty fotograficzne, później również plecaki, piłki do gry i torby motocyklowe. W końcu głównym produktem stały się kijki narciarskie wykonane z drewna orzecha laskowego. Lata 60’ to przede wszystkim opracowanie i produkcja w pełni regulowanych i lekkich raków marki Salewa, wyznaczyło to nowy kierunek rozwoju i nowe standardy w branży. Od 1979 symbolem marki jest orzeł.
Przełomowym momentem rozwoju Salewy było przejęcie marki przez Heinera Oberraucha i jego grupę Oberalp w roku 1990. Siedziba firmy została przeniesiona do Bolzano we Włoszech.
Obecnie Salewa jest jednym z liderów na rynku sprzętu alpinistycznego i działa 30 krajach na świecie, prowadząc 2500 sklepów firmowych.
Salewa to przede wszystkim specjalistyczna odzież - koszulki, kurtki, bluzy, spodnie oraz buty. Uzupełnieniem kolekcji jest sprzęt wspinaczkowy - uprzęże, karabinki, lonże, plecaki, a także campingowy - termosy, śpiwory, namioty.






















